Детально про комерційний облік води

Останні дні на адресу КП «Бердянськводоканал» БМР надходить чимало запитань від мешканців Бердянська та представників ЗМІ стосовно застосування Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22 червня 2017 року № 2119-VIII.

Ми підготували відповіді на більш поширені питання щодо розподілу води в багатоквартирних будинках.

Чинне законодавство України вимагає 100% облік комунальних послуг

З 02 серпня 2017 року набрав чинності Закон України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” (далі – Закон). Реалізація цього Закону є важливою передумовою для забезпечення в державі обов'язкового 100% обліку водопостачання. Завдяки забезпеченню обліку водопостачання споживачи сплачуватимуть кошти лише за фактично спожиті послуги. Тобто лише за те, що ними було використано. Це дозволить не тільки об'єктивно здійснити розрахунок послуг, які були спожиті споживачем, а й розпочати ефективний процес досягнення економії в умовах постійного зростання цін на енергоресурси.

Загалом цим Законом передбачено обов'язкове встановлення:

  • вузлів комерційного обліку (загальнобудинкових) приладів обліку гарячої та холодної води для житлових будинків;
  • та вузлів розподільного обліку (квартирних лічильників) для обліку індивідуального обліку споживання води.

Відповідно до Закону встановлення вузлів комерційного обліку зобов'язаний здійснити оператор зовнішніх інженерних мереж у строк протягом 2-х років з дня набрання чинності Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Витрати на оснащення будівель вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відповідно до ч.6 ст.3 Закону відшкодовуються споживачами послуг гарячого та холодного водопостачання, а також власниками (співвласниками) приміщень шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку.

Крім того, Власник (співвласники) будівлі, яка на день набрання чинності цим Законом була приєднана до зовнішніх інженерних мереж або яка приєднується до зовнішніх інженерних мереж, має право самостійно обладнати таку будівлю вузлами комерційного обліку в установленому законодавством порядку. У такому разі внесок за встановлення вузла комерційного обліку таким споживачам не нараховується (ч.7 ст. 3 Закону).

Разом із тим у відповідності до пункту 8 статті 3 Закону, органам місцевого самоврядування надано право у відповідності до чинного законодавства приймати рішення про затвердження місцевих програм оснащення вузлами комерційного обліку будівель, які на день набрання чинності Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж, а також про виділення з місцевого бюджету коштів на реалізацію прийнятої програми.

Як здійснюватиметься розподіл послуг

Розподіл обсягів комунальних послуг між споживачами у будівлях, оснащених вузлами комерційного обліку буде проводиться між усіма споживачами з урахуванням показань вузлів розподільного обліку (ч.1 ст.10 Закону).

Закон розглядає три основні схеми розподілення води в будинку:

  1. У разі, якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені індивідуальними приладами обліку води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку (абз. 2 ч.3 ст.10 Закону);
     
  2. У разі, якщо жодне приміщення у будівлі не оснащена індивідуальними приладами обліку води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами (абз. 3 ч.3 ст.10 Закону).

    Якщо виникає різниця між показаннями вузла комерційного обліку та обсягом гарячої, питної води, визначеним як сума показань вузлів розподільного обліку, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
     
  3. У разі, якщо частина приміщень у будівлі оснащена індивідуальними приладами обліку води, а частина – не оснащена. Обсяг спожитий споживачами у приміщеннях, які оснащені вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами (абз. 4 ч.3 ст.10 Закону).

КП «Бердянськводоканал» БМР рекомендує всім споживачам міста, квартири яких не оснащені індивідуальними лічильниками води (вузли розподільного обліку), встановити прилади та сплачувати лише за фактично спожиті послуги водопостачання у ваших оселях.

Увага! Якщо повірка лічильника не проведена

Відповідно до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», засоби вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці, а споживачі зобов’язані своєчасно подавати лічильники на періодичну повірку.

Відтак, засоби обліку води, які не пройшли періодичної повірки не можуть вважатися як такі, що відповідають встановленим вимогам, та не допускаються до експлуатації.

Проводити розрахунки за отримані послуги згідно з показаннями лічильників води, у разі коли хоча б один з приладів обліку води не пройшов періодичної повірки, не має правових підстав.

Враховуючи вищевикладене зазначимо, що розрахунки за отримані послуги з централізованого водопостачання та водовідведення з приміщень абонентів, де повірка лічильників не проведена, проводяться згідно з встановленими нормативами споживання з урахуванням кількості зареєстрованих в помешканні осіб. Після проведення періодичної повірки приладів розподільного обліку води, нарахування буде проводитись згідно до показань повірених лічильників води.

Детальніше про повірку лічильників >

Методика розподілу вступила в дію

У відповідності до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» мешканці будинку як власники цілісного майнового комплексу мають сплачувати за весь обсяг води, який був наданий до споживання всього будинку.

Розподіл обсягів спожитих послуг у будівлі здійснюється згідно «Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», яка затверджена наказом №315 від 22.11.2018 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, та введена в дію з 25.01.2019 року.

Серед основних принципів, що застосовує Методика, – принцип визначення та розподілу небалансу – різниці між обсягом холодної води зафіксований загальнобудинковим лічильником та сумарним обсягом спожитої холодної води за показниками квартирних лічильників:

  • для будинків, де усі приміщення оснащені лічильниками холодної води, обсяг небалансу розподіляється між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання.
  • для будинків, де частина приміщень не оснащена лічильниками холодної води, обсяг небалансу розподіляється між споживачами, які не мають лічильників, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються послугами.

Для кожного будинку Методикою встановлюється свій розрахунковий період, на кінцеву дату якого проводиться зняття показників комерційного (загальнобудинкового) вузла обліку та здійснюється розподіл між споживачами.

Це дасть можливість не тільки об'єктивно здійснити розподіл використаних вами послуг, а й допоможе економити ваш сімейний бюджет.

 

Поділитися цією новиною:

Останні новини: